VR is de toekomst!
De feiten op een rij

Belangrijke feiten over Virtual Reality

Hoge investeringen door grote bedrijven, een enorme groep potentiële gebruikers, de integratie van Virtual Reality in de marketingcampagnes van grote merken en relatief goedkoop tot gratis voor de consument: al deze feiten maken duidelijk dat Virtual Reality marketing een spannende toekomst tegemoet gaat!

Virtual Reality blaast nieuw leven in marketingkansen. Op dit moment is het steeds moeilijker om de aandacht te trekken van consumenten. Virtual Reality geeft gebruikers een kans op een indrukwekkende ervaring. Daarom is Virtual Reality terug te vinden in de top van de trends voor digitale marketing 2017.

Mensen verwerken visuele communicatie veel beter dan geschreven informatie.
90% wat men ervaart, wordt door het menselijk brein onthouden. Dit in tegenstelling tot 10% van wat men leest en 20% van wat men hoort. Virtual Reality behoort tot die 90%! Dit betekent dat klanten producten eerst kopen met hun ogen. Door gebruik te maken van virtuele tours, heb je als bedrijf dus een voordeel.
De virtuele tour is een echte uitnodiging voor bezoekers om je bedrijf te bekijken en er interactief mee te worden.

Feiten - Virtual Reality Consumer Adoption Report 2016

Resultaten onderzoek Greenlight VR

  • 91% van de mensen zijn overweldigend positief over Virtual Reality
  • 71% van de mensen vinden bedrijven die Virtual Reality gebruiken modern en vooruitstrevend
  • 62% van de mensen voelt zich verbonden met bedrijven die bezig zijn met Virtual Reality
  • 53% van de mensen geeft aan dat het waarschijnlijker is dat zij spullen kopen van een merk dat zich met Virtual Reality bezig houdt

De consumenten zijn geïnteresseerd in verschillende mogelijkheden van Virtual Reality:

  • 74% in toerisme
  • 67% in live evenementen
  • 67% in films
  • 56% in shopping
  • 56% in live sport.

Drie Case studies van Google Business View

Feiten VR - Google Case Studies - JFFD

Google Business View-onderzoek bij fabrikant hondenvoer

Het bedrijf Just Food for Dogs wilde meer klanten aantrekken door de hoge mate van zorg en aandacht die zij in het product steken, goed in beeld te brengen. Om deze transparantie te bieden, hebben zij een virtuele tour gebruikt.

Resultaten van het onderzoek:

  • 23,7% toename van het aantal online bezoekers
  • 50% toename van het aantal bezoekers na een zoekopdracht.
Feiten VR - Google Case Studies - NYC

Google Business View-onderzoek onder 294 restaurants

In deze casestudy hebben 294 restaurants meegewerkt, waarvan 55% in het bezit is van een virtuele tour.

Resultaten van het onderzoek:

  • Gemiddeld werd er 30% vaker gereserveerd bij een restaurant met een virtuele tour ten opzichte van een restaurant zonder virtuele t
  • 50% van de mensen die een virtuele tour van het restaurant hebben bekeken, maakte direct een reservering. Dit is 20% meer dan het aantal mensen die de virtuele tour niet hebben bekeken
  • 84% van de ondervraagde consumenten gaf aan dat de virtuele tour een rol heeft gespeeld in het kiezen van het restaurant.
Feiten VR - Google Case Studies - Leekes

Google Business View-onderzoek bij meubel retailer

Het bedrijf Leekes (United Kingdom) wilde voor de opening van nieuwe winkels meer bezoekers naar de locatie trekken via digitale marketing. Er is gekozen voor een virtuele tour om het bedrijf te promoten.

Resultaten van het onderzoek:

  • De gemiddelde tijd die een online bezoeker aan de virtuele tour besteedt, is vijf keer zo lang dan andere pagina’s op de website
  • Het aantal fysieke bezoekers neemt sindsdien jaar voor jaar met 20% toe.

Opvallende resultaten en infographics over Virtual Reality

Feiten VR - Virtual Reality Stats for 2017
  • 96% van de respondenten tussen 14 en 19 jaar gaf aan geïnteresseerd te zijn in Virtual Reality
  • 171 miljoen actieve gebruikers worden verwacht in 2018
  • $4.6 miljard is de verwachting dat de revenuen worden van Virtual Reality in 2017
Feiten VR - 6 redenen voor 360 graden virtuele tours
  • 67% van de mensen wil meer virtuele tours zien
  • 50% van de consumenten die 360 graden films kijkt, geeft aan dat ze zich meer betrokken zouden voelen bij reclames in Virtual Reality
  • 47% van de consumenten geeft aan dat virtuele tours erg belangrijk zijn voor de beoordeling
  • Websites met virtuele tours worden 3x zo lang bekeken dan de websites zonder virtuele tours.
  • Virtuele tours kunnen de interesse van consumenten om te boeken verdubbelen
Feiten VR - Virtual Reality Experience

Zien is geloven

Na het ervaren van Virtual Reality:

  • vertelt 81% het aan hun vrienden.
  • wilt 79% het vaker doen.
  • Het meest gebruikte woord bij de beleving van Virtual Reality is Cool!